Hello

Hi! ik ben Koos

Koos de Koala inspireert kinderen hoe ze goed voor onze aarde moeten zorgen.

Koos is een lieve en dappere koala, die een droom heeft; een droom om alle kinderen (én hun families) te vertellen over onze mooie aarde en waarom we hier goed voor moeten zorgen.

​

Via Koos maken kinderen kennis met grote klimaatthema’s zonder dat het te zwaar wordt. Duurzaamheid, klimaatverandering en de wens voor een groenere aarde zijn behoorlijke uitdagingen, zeker voor de allerkleinsten. Koos leert kinderen op een speelse en positieve manier lief te zijn voor onze aarde. Bewustzijn is tenslotte de eerste stap naar verandering.

Inmiddels kun je Koos leren kennen in zijn interactieve prentenboek 'Koos zoekt een Huis' en via zijn eigen serie op YouTube: Koos & Moos. Ook schittert Koos op de planken in de gelijknamige theatershow, die zowel voor theaters als  basisscholen beschikbaar is. Kinderen leren dat je met iets kleins al iets heel groots kunt bereiken. Voor zichzelf, maar ook voor alles om hen heen.

​

Volg hieronder Koos voor leuke groene tips, activiteiten of zijn  leerzame serie!

koos gras.png

ga jij mee de aarde redden?

pag 32-33 spread klein.jpg